Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Koncert kameralny - ​Une flûte invisible - w Filharmonii Narodowej
Kiedy
21 maja 2019 (wtorek) g. 19:00
Gdzie
Filharmonia Narodowa, Sienkiewicza 10 (Sala Kameralna) (mapa)
zamknij
Bilety
30 PLN
filharmonia.pl/

Wykonawcy:
Urszula Janik - flet
Urszula Kryger - mezzosopran
Maria Machowska - skrzypce
Katarzyna Henrych - altówka
Aleksandra Ohar-Sprawka - wiolonczela
Klara Wośkowiak - harfa
Joanna Kaczmarska-Bieżyńska - fortepian
Katarzyna Jankowska-Borzykowska - fortepian

Program:
Claude Debussy - Prélude à l’après-midi d’un faune (oprac. na flet i fortepian Gustav Samazeuilh) [10']
Albert Roussel - 2 Poèmes de Ronsard op. 26 na głos i flet [8']
Jacques Ibert - Deux Stèles Orientées na głos i flet [6']
Camille Saint-Saëns - Une flûte invisibile na głos, flet i fortepian [4']
Maurice Ravel - Chansons madécasses na głos, flet, wiolonczelę i fortepian [14']
Przerwa [15']
Marcel Tournier - Suite op. 34 na flet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i harfę [14']
Albert Roussel - Serenade op. 30 na flet, trio smyczkowe i harfę [15']

Muzyka francuska zawsze zaznaczała pewną swoją odrębność, emanowała oryginalnym, wyraźnie rozpoznawalnym kolorytem. Trudno właściwie zdefiniować ów niewysłowiony po prostu czar. Może więcej u kompozytorów francuskich nieskrywanej zmysłowości? Preludium do popołudnia Fauna aż od niej kipi. Pieśni opowiadają o najróżniejszych stanach uczuciowych – ich paleta zdaje się być niewyczerpana. Dodatkowo liryki Roussela i Iberta wykorzystują dość egzotyczną obsadę głosu i fletu. Może to próba uchwycenia najzwyklejszej prostoty? Może wreszcie ważne są egzotyczne ingrediencje dodawane do muzycznych potraw – madagaskarskie u Ravela i orientalne u Iberta?

źródło: organizator